top of page

Algemene voorwaarden

 

Vestigingsadres:

Praktijk ZonneMaan

Ziel-Bewust-Zijn healer & coach Lenny Jansen

Groenling 25

7132 ED   Lichtenvoorde

E-mail: info@praktijkzonnemaan.nl

Tel: 06-81212064

Website: www.praktijkzonnemaan.nl

KvK nummer: 89324331

 

Artikel 1. Begrippen

In deze overeenkomst dient te worden verstaan onder:

  • De zorgaanbieder: Praktijk ZonneMaan vertegenwoordigd door Lenny Jansen, die deze voorwaarden gebruikt voor het aanbieden van diensten.

  • De zorgaanbieder is aangesloten bij erkende beroepsorganisaties genaamd:

  • CAT = Collectief Alternatief Therapeuten beroepsorganisatie.

  • BAT = Beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid.

  • GAT = Geschillen instantie Alternatieve Therapeuten (geschillencommissie). Erkend door de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

  • Overeenkomst: gesloten (behandel)overeenkomst tussen de zorgaanbieder en de cliënt.

  • Partijen: zorgaanbieder en cliënt (ook wel tegenpartij genoemd).

  • Cliënt: degene die een sessie/behandeling/coaching/healing ontvangt.

  • Wkkgz: Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg.

 

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten waarbij de zorgaanbieder diensten aanbiedt of levert. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

  • Niet alleen de zorgaanbieder maar ook alle personen of ondernemingen die bij de uitvoering van enige opdracht voor de cliënt zijn betrokken, kunnen op deze algemene voorwaarden een beroep doen.

  • Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van de cliënt.

  • Eventuele inkoop- of andere algemene voorwaarden van de cliënt zijn niet van toepassing, tenzij deze door zorgaanbieder uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.

 

Artikel 3. Aanvaarding van opdrachten

  • De door zorgaanbieder gemaakte offertes zijn vrijblijvend; zij zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. De cliënt is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen 30 dagen worden bevestigd.

  • Een overeenkomst komt tot stand door een schriftelijke acceptatie van de prijsafspraak door de cliënt of een mondelinge bevestiging. Indien hierin wijzigingen worden aangebracht door de cliënt, dan komt de overeenkomst pas tot stand nadat de zorgaanbieder schriftelijk met die wijzigingen heeft ingestemd.

  • Offertes zijn gebaseerd op de bij zorgaanbieder beschikbare informatie.

  • Een overeenkomst kan zowel een losse behandeling als een traject van behandelingen betreffen.

 

Artikel 4. Duur overeenkomst en ontbinding

  • Tenzij in de overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor de duur van een traject c.q. losse behandeling. Na afloop van de overeengekomen contractperiode kan de overeenkomst in overleg tussen beide partijen worden verlengd.

  • Ieder der partijen is, onverminderd het recht op vergoeding van kosten, schade en rente, gerechtigd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang bij aangetekende brief te ontbinden indien;

  • De wederpartij één of meer van haar verplichtingen niet heeft nagekomen en nalatig is aan haar verplichtingen te voldoen binnen een aan haar bij aangetekende brief voor nakoming gestelde termijn, tenzij de tekortkoming(en) van dusdanige aard of geringe betekenis is (zijn) dat deze in redelijkheid geen ontbinding rechtvaardigen.

  • Voor de wederpartij faillissement of surséance van betaling wordt aangevraagd of verleend, dan wel maatregelen worden getroffen die duiden op beëindiging of staking van de onderneming.

  • Enig recht van de cliënt op verrekening van zijn eventuele vorderingen op de zorgaanbieder met welke vordering ook van de cliënt op de zorgaanbieder is uitdrukkelijk uitgesloten. De zorgaanbieder heeft te allen tijde het recht en de bevoegdheid om vorderingen die zij heeft op de cliënt te verrekenen met eventuele vorderingen die de cliënt heeft op de zorgaanbieder.

  • De zorgaanbieder is gerechtigd het contract op te zeggen wanneer cliënt  grensoverschrijdend gedrag vertoont of niet of niet tijdig zijn of haar betalingsverplichtingen correct nakomt. Er bestaat in dat geval geen recht op verrekening ten aanzien van de niet genoten diensten.

  • Cliënt is gerechtigd het contract op te zeggen. De zorgaanbieder heeft in dat geval geen terugbetalings- of verrekening verplichting. Indien een betalingsregeling in termijnen is afgesproken, blijft cliënt onverminderd aansprakelijk voor het tijdig voldoen van alle termijnen totdat de gehele vordering is voldaan.

 

Artikel 5. Annulering

  •  Annulering van afspraken voortvloeiend uit een overeenkomst dient uiterlijk 48 uur vóór het afgesproken tijdstip te geschieden.

  • Voor annulering van afspraken gelden de volgende annuleringsvoorwaarden.

  • Bij annulering tot 48 uur voor aanvang is de cliënt geen kosten verschuldigd.

  • Bij annulering 24 uur voor aanvang van een sessie is de cliënt 50% van het bedrag de afspraak verschuldigd.

  • Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van een sessie is de cliënt 100% van het bedrag voor de afspraak verschuldigd.

  • Indien een sessie op verzoek van een cliënt wordt verschoven naar een latere datum is de cliënt bij verschuiving tot 48 uur voor aanvang van de afspraak geen kosten verschuldigd, binnen 48 uur voor aanvang 50% van het bedrag voor de afspraak en binnen 24 uur voor aanvang van de afspraak het volledige bedrag.

  • Indien annulering niet of te laat geschiedt, is de zorgaanbieder gerechtigd betreffende dienst(en) in rekening te brengen onverkort het recht op betaling van alle in deze door hem/haar gemaakte kosten.

  • Annulering door cliënt dient schriftelijk (per e-mail) of telefonisch (voicemail uitgesloten) te geschieden.

  • Bij annulering in geval van overmacht behoudt de zorgaanbieder het recht om naar eigen inschatting en inzicht een passende oplossing aan te bieden.

  • De zorgaanbieder is in redelijkheid gerechtigd een reeds geplande afspraak te wijzigen.

 

Artikel 6. Persoonsgegevens

  • Door het aangaan van een overeenkomst met cliënt wordt aan de zorgaanbieder toestemming verleend voor automatische bewerking van de uit de overeenkomst verkregen persoonsgegevens. Deze persoonsgegevens zal de zorgaanbieder uitsluitend gebruiken voor haar eigen activiteiten.

 

Artikel 7. Geheimhouding, dossierbeheer en inzagerecht

  • De zorgaanbieder zal alle informatie betreffende de cliënt die zij verkrijgt bij de uitvoering van haar diensten vertrouwelijk behandelen en deze informatie niet aan derden ter hand stellen, behoudens voor zover zorgaanbieder daartoe verplicht is of de zorgaanbieder toestemming heeft verkregen.

  • De zorgaanbieder zal verslaglegging over behandelingen/behandeltrajecten op aanvraag van de cliënt verstrekken, met inachtneming van de AVG.

 

Artikel 8. Vrijwaring

De zorgaanbieder zal open en indringende vragen stellen, die zullen helpen bij het verduidelijken van doelen, problemen en doelstellingen.

Van cliënt wordt verwacht dat hij/zij:

  • Op persoonlijk en professioneel gebied zelf het beste weet wat goed voor hem/haar is en capabel is te beslissen wat hij/zij wel of niet wil, gebaseerd op de eigen afwegingen.

  • Zelf verantwoordelijk is voor de keuzes die hij/zij maakt en mede daardoor op zijn/haar gedrag kan worden aangesproken. Adviezen gegeven door zorgaanbieder  zijn slechts suggesties, waaraan geen rechten kunnen worden ontleend.

  • Toegewijd is aan zichzelf en verantwoordelijk is voor de voortgang van het proces en het bereiken van de gestelde doelen.

  • Zich ervan bewust is dat een dienst niet om hem/haar of voor hem/haar zal worden gedaan. Maar dat cliënt alleen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen ervaring. Als cliënt niet krijgt wat hij/zij wil, zal cliënt vragen om verduidelijking en eventuele problemen boven tafel brengen, ongeacht hoe ongemakkelijk het voor hem/haar kan zijn.

 

Artikel 9. Overmacht

Indien de zorgaanbieder haar verplichtingen niet tijdig of niet behoorlijk kan nakomen ten gevolge van een oorzaak of ziekte die haar niet kan worden toegerekend, kan eventuele geleden schade niet worden verhaald op de zorgaanbieder.

Als eenmanszaak kan de zorgaanbieder dan niet aan haar verplichtingen voldoen. Aangezien dit een overmacht situatie is. De verplichtingen zal worden opgeschort tot het moment waarop zij in staat is die verplichtingen alsnog na te komen.

 

Artikel 10. Website acceptatie

 Algemene Voorwaarden & Privacy Verklaring

  • Bezoekers van de website dienen akkoord te gaan met deze Algemene  Voorwaarden en met deze Privacy Verklaring. Indien zij met één of beide documenten niet akkoord gaan, dan is het beter als zij geen gebruik maken van diensten van Praktijk ZonneMaan.

  • Bij online inschrijving voor een sessie heeft de cliënt kennisgenomen van het cliëntreglement en voor akkoord getekend.

  • Cliënten welke zich telefonisch inschrijven, verklaren zich zonder tegenbericht akkoord met de inhoud van het cliëntreglement.

 

Artikel 11. Facturering en betaling

  • Alle tarieven zijn in euro’s (€). De tarieven zijn vrijgesteld van omzetbelasting uit hoofde van de KOR (kleineondernemingsregeling).

  • De dienstverlening wordt niet vergoed door de zorgverzekeraars.

  • Dienstverlening voor cliënten dient per sessie nadien direct via de pin te worden voldaan.

  • Dienstverlening voor cliënten niet zijnde particulieren, kan de zorgaanbieder volgens afspraak een factuur (inmiddels al voldaan) nasturen.

  • Indien sprake is van een traject kunnen partijen schriftelijk een betaling in termijnen overeenkomen.

  • Tenzij schriftelijk anders overeengekomen dient de cliënt binnen 14 dagen na factuurdatum, zonder enig beroep op verrekening, aan de zorgaanbieder te betalen.

  • Indien na de datum van de totstandkoming van de overeenkomst één of meer prijsfactoren een verhoging ondergaan is de zorgaanbieder gerechtigd de overeengekomen prijs dienovereenkomstig te verhogen.

  • De zorgaanbieder is gerechtigd ieder jaar de overeengekomen prijs te verhogen.

 

Artikel 12. Incassokosten

Bij overschrijding van de betalingstermijn is de cliënt, zonder dat ingebrekestelling is vereist, in verzuim. De zorgaanbieder is gerechtigd zijn/haar verplichtingen tot het verrichten van diensten met ingang van de datum waarop de betalingstermijn is verstreken op te schorten. De zorgaanbieder zal de cliënt tijdig op de hoogte stellen van vernoemde opschorting van zijn/haar dienstverlening. De cliënt is met ingang van voornoemde datum over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Voorts komen alle buitengerechtelijke incassokosten voor rekening van de cliënt. Onder incassokosten vallen de kosten van advocaten, deurwaarders en incassobureaus, vastgesteld overeenkomstig de geldende c.q. gebruikelijke tarieven.

 

Artikel 13. Aansprakelijkheid

  • Bij de uitvoering van de dienstverlening van de zorgaanbieder is sprake van een inspanningsverplichting.

  • De zorgaanbieder geeft op geen enkele wijze een (geneeskundige) garantie af noch is zij/hij op enige wijze aansprakelijk voor (medische) complicaties die zich ten tijde dan wel na uitvoering van de dienstverlening bij de cliënt voordoen, welke niet te wijten zijn aan een zwaarwegende toerekenbare tekortkoming van de zorgaanbieder.

  • De zorgaanbieder is op geen enkele wijze aansprakelijk voor gevolgschade.

  • De zorgaanbieder is niet aansprakelijk voor zover schade voortvloeit uit het feit dat de cliënt door de zorgaanbieder mondelinge of schriftelijke adviezen niet naar behoren heeft opgevolgd.

  • De aansprakelijkheid van de zorgaanbieder voor schade voortvloeiend uit de door hem/haar- eventueel met inschakeling van niet ondergeschikten- verrichte diensten is beperkt tot maximaal de kosten van een behandeling.

  • In alle gevallen is iedere aansprakelijkheid van de zorgaanbieder beperkt tot het bedrag welke in rekening is gebracht aan de cliënt, dan wel tot maximaal het bedrag dat door de door de zorgaanbieder afgesloten aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt.

  • De zorgaanbieder is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de kwaliteit en samenstelling van de door hem/haar geadviseerde hulpstukken, supplementen, etc.

 

Artikel 14. Toepasselijk recht en geschillen

  • Op de dienstverlening van de zorgaanbieder is Nederlands recht van toepassing.

  • In geschillen voortvloeiend uit of verband houdend met de dienstverlening van de  zorgaanbieder uitsluitend de rechter bevoegd om van dit geschil kennis te nemen.

 

Artikel 15. Overige bepalingen

  • Indien één of meerdere artikelen van huidige algemene voorwaarden nietig worden verklaard, doet dit geen afbreuk aan de geldigheid van de overige artikelen van huidige algemene voorwaarden.

bottom of page